Friday, July 25, 2008

Tetamu SMT Tengku Ampuan Afzan, Bentong.





Hujung minggu ini Astekma menerima tetamu dari SMT Bentong Pahang. Mereke terdiri dari guru pengiring Norazman Abdullah(S/U Koku),Tanapalan, Azlina, Naimah dan dua pemandu.

Untuk lawatan kali ini mereka memilih 15 pelajar perempuan dan 20 pelajar lelaki yang kesemuanya cemerlang dalam aktiviti kokurikulum.

Antara tempat yang akan mereka lawati ialah pengkalan TLDM, Pulau Janakuasa Manjung, pantai Lumut dan Pulau Pangkor. Untuk satu malam mereka menginap di Astekma dan satu malam lagi mereka akan menginap di salah sebuah chalet di Teluk Batik.

"Macam mana cikgu menjaga supaya pelajar tidak merosakkan harta asrama?", itu soalan utama yang diajukan kepada saya oleh guru pengiring Cikgu Azlina.

Saya hanya tersenyum, lalu beliau menambah,"Dewan makan ni memang cantik, suasananya sungguh ceria dan menarik". Lalu beliau mengarahkan beberapa pelajar perempuan untuk mengambil gambar dewan makan puteri Astekma.

Dalam perbualan bersama mereka ternyata mereka amat kagum dengan kerjasama yang diberikan oleh penghuni Astekma kerana tidak merosakkan harta asrama(Tahniah kepada semua penghuni yang berkerjasama) dan saya menegaskan bahawa kerjasama dari warden dan penyelia asrama juga amat baik.

Itulah gambaran bagi pertamakali orang luar melihat fizikal asrama, dan sememangnya dewan makan Astama antara yang paling ceria di kalangan SMT Semalaysia.

No comments: