Tuesday, July 15, 2008

Sibuk Memanjang



Jumaat 11 Julai 2008 semua penghuni Astekma balik ke kampung. Semestinya para warden boleh rehat danturut sama balik kampung, tetapi realitinya tidak begitu.

Saya bercadang untuk turut serta bersama guru-guru Stesma ke SMT Taiping dalam menjayakan Pesta Sukan Dan Kebudayaan SMT Perak, di samping menyelesaikan beberapa perkara berkaitan dengan urusan percetakan bahan Astekma di syarikat percetakan Seri Perak.

Sabtu 12 Julai 2008 saya bertolak ke Taiping sekitar jam 10 pagi. Dalam perjalanan saya singgah sebentar di Pantai Remis rumah seorang pelajar Astekma penghuni K5 Sdr Muhd Khairol Hafiz Md Mahidin. Di mana beberapa hari sebelum itu salah seorang kakaknya yang bekerja sebagai pegawai MPM telah mengalami kemalangan jalanraya dan mengalami kecederaan di bahagian muka. Pembedahan plastik terpaksa dilakukan kerana wajahnya rosak teruk bahagian rahang dan muka.

Nasib kakak beliau agak baik kerana beliau baru membeli satu polisi insuran takaful di mana syarikat insuran dapat menampung hampir RM40K untuk tujuan perubatan. Malang tak berbau, ingat sebelum terjadi.

Sewaktu saya sampai, sdr Hafiz tiada di rumah kerana menunggu buah durian gugur sambil membaca novel( jiwang jugak dia ni). Tengoklah hidangan durian beliau, LEMAK DAN BERKRIM, memang power.

Istimewanya keluarga Hafiz(dikenali sebagai ustaz oleh Cikgu Wan) kerana kesemua 6 kakak dan 1 abangnya adalah lulusan universiti.

1 comment:

damiaphang said...

salam...
gambar kakak muhammad khairol hafiz yg ade tu telah kembali kerahmatullah pd 10/08/08 ...alfatihah...
dlm kemalangan jln raya slps kakak yg seorang lagi xcdent 27/06/08
dgn meninggalkan 2 orang anak pompuan...keluarga masih bersedih di atas pemergiannya...
...yong...