Wednesday, December 3, 2008

STARJUMP
















STARJUMP. Itulah deda yang amat popular di kalangan penghuni ASTEKMA. Ini kerana setiap waktu suboh kedatangan akan diambil oleh Ustaz Mohd Fauzi. Pelajar yang lewat akan dikenakan starjump. Tahniah ustaz kerana istiqamah.
Jika ustaz Fauzi tiada biasanya saya akan buat tugasan tu. Tetapi saya tidak suka starjump. Saya lebih suka merotan.
Denda kepada pelajar??? satu kesalahan.... itulah kalau tanya pendapat ibu bapa. Mereka tidak boleh menerima kalau anak mereka kena denda. Tetapi Warden ASTEKMA tetap juga mendenda pelajar. Kenapa mendenda?? mestilah sebab pelajar buat salah.
Asrama tempat mendidik pelajar ke arah sempurna tingkah laku dan sikap.
Apa ciri-ciri sempurna sikap dan tingkah laku;
1.Tepati masa
2.Tidak ponteng program
3.Solat berjamaah setiap waktu
4.Mematuhi peraturan asrama dll
Lalu kalau ibu bapa tidak suka anaknya sempurna tingkah laku...JANGAN HANTAR ANAK KE ASRAMA. Kalau dah suka anak ke asrama janganlah asyik dengar cakap anak je, jangan beri segala kemewahan, jangan bagi handset dan sebagainya.
Bila timbul masalah, jumpa guru, tanya warden dan bincang dengan guru kelas. Semua tu kena ambil masa. jangan beri jawapan sibuk, hantar anak ke asramapun tak turun kereta. PUNYALA SIBUK.
Bagi handset kat anak lepas tu warden raspas handset...report terus kat kementerian... pegawai kat kementerianpun telefon pengetua, pengetuapun minta warden pulang balik handset kat budak tu, budak tupun bawa lagi..... hohoho... Ini macam cerita bagau oh bagau laaaa.... AMARAN TAHUN 2009 - KALAU PENGHUNI ASTEKMA BAWA HANDSET KENA RAMPAS TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN.

1 comment:

Hazlin Nazri said...

sebab tu ada pepatah "sayangkan anak tangan-tangankan"...