Monday, September 1, 2008

Pemasangan Speaker di Tangki Utama






Semperna bulan ramadhan sistem untuk mengejut pelajar asrama bagun sahur perlu efektif. Sistem bunyi sama ada speaker ataupun siren digunakan supaya pelajar dapat menepati masa (maklumlah nak kejutkan orang suruh makan).

Lataran itu warden yang bertanggungjawab terhadap multimedia dan siaraya asrama En Mohd Zaki Demyati bersama beberapa muridnya telah bertindak memasang dan membiaki speaker corong di atas tangki air utama yang tingginya menyamai tingkat 5 bangunan.

Bukan kerja mudah. Itulah gambaran yang saya dapat berikan apabila En Zaki berbincang dengan saya untuk mebaiki speaker berkenaan.

Satu ketika dahulu saya sendiri pernah memanjat tangki berkenaan kerana ada pelajar melaporkan setiap malam ada pelajar memanjat tangki dan menconteng nama-nama warden...... tetapi alangkah terkejutnya saya apabila saya dapati diri saya;

1. Tidak mampu untuk terus menapak setelah berada di paras 2.

2. Angin terlalu kuat menyapa tubuh saya.

3. Untuk turun semula saya terpaksa merangkak.

3. Permandangan memang cantik.

Selepas peristiwa itu saya tidak pernah lagi memanjat tangki berkenaan.

No comments: