Saturday, September 27, 2008

Bantuan Anak Yatim ASTEKMA



Perberian bantuan anak yatim di ASTEKMA memang sering diadakan. Ini adalah kerana kita mengharapkan anak-anak yatim yang tinggal di asrama sentiasa menyedari bahawa mereka sebenarnya dipedulikan oleh guru-guru dan orang lain.

Ini bertepatan dengan hadis nabi yang menekankan supaya kita tidak mengherdik atau menganiaya anak-anak yatim. Tetapi di asrama ini ada anak yatim yang nakal, buas dan agresif. Mereka ini perlu ditegur dan ditangani dengan betul. Tujuannya untuk membetulkan kesalahan dan tidak mengulangi kesalahan mereka di masa hadapan.

Bantuan anak yatim kali ini merupakan yang kedua pada tahun ini yang disampaikan oleh Tn PPD. Pada awal tahun dahulu majlis sebegini telah disampaikan oleh Tn Pengetua sendiri. Bantuan kali ini merupakan kismis minda, air zam zam, minuman delima, buah kurma dan duit raya dan disampaikan oleh Tn PPD selepas solat Tarawih di surau ASTEKMA.

Dan kita bercadang untuk memberi bantuan lagi kepada anak-anak yatim yang cemerlang dalam peperiksaan pencubaanSPM.

Terima kasih kepada penyumbang yang terdiri dari guru-guru, kaki tangan dan syarikat yang berurusan dengan pihak sekolah. Semoga dilimpahi rezki oleh Allah.

No comments: